Welkom bij Tennisvereniging Kapelle

knltbmeetandplay

Elke dag geopend

Ma. - Zo. 9.00-23.00

Telefoon

0113-342934

Vroonlandseweg 51

Kapelle

REGLEMENT BAR/GROEN/SCHOONMAAKDIENSTEN

Onze vereniging draait volledig op vrijwilligers en daarom is het belangrijk dat elk lid daarin zijn/haar verantwoordelijkheid neemt en de verplichtingen behorende bij het lidmaatschap nakomt. Samen lukt het ons, o.a. met behulp van jullie inzet, om commissies te ondersteunen en te verlichten van hun taken. Hiervoor vragen we jullie allemaal ook in de komende jaren een steentje bij te dragen.

Van elk regulier lid van 18 tot 70 jaar wordt verwacht dat hij/zij 2 diensten (van 3 tot 4 uur) per jaar draait. Nieuwe leden die instromen voor 30 juni van een jaar, draaien in dat betreffende jaar 1 dienst. Leden, die opnieuw lid worden van TPV Kapelle, draaien wel direct mee in de verplichte diensten. Actieve vrijwilligers (in commissies of bestuur) hebben geen verplichting diensten te draaien. Zij ontvangen geen mail met uitnodiging diensten in te plannen, maar mogen uiteraard op vrijwillige basis diensten draaien.

Voor het voldoen aan de verplichte diensten kan slechts in incidentele gevallen vrijstelling worden gegeven door het bestuur. Hieronder vallen niet een blessure, het feit dat je niet vaak op de vereniging bent of dat je geen gebruik maakt van de kantine. Andere vrijwilligers zorgen er bijvoorbeeld voor dat de banen voor jou bespeelbaar zijn of dat er competitie geregeld wordt. Zo kunnen we de taken verdelen onder elkaar.

Diensten kunnen zijn:

  • Kantine- bardiensten (doordeweeks ’s avonds, weekend overdag)
  • Schoonmaakdiensten zaterdagochtend (extra schoonmaak clubgebouw)
  • Groendiensten zaterdagochtend (onkruidverwijdering en snoeiwerkzaamheden)

De bedoeling is dat iedereen zich, via de clubapp, minimaal voor 2 keer per jaar inschrijft. Iedereen ontvangt een mail op het moment dat de diensten open staan in de app. Je schrijft direct in voor 2 diensten. Je ontvangt voor elke dienst 1 punt. In de clubapp kun je zien hoeveel punten je hebt opgebouwd.

Je krijgt een aantal keren per e-mail bericht dat de mogelijkheid open staat om je eigen bardiensten in te plannen.

Voorwaarden inplannen diensten:

Je kunt geen diensten inplannen op het moment dat je:

  • Een reservering hebt staan
  • Les hebt
  • Zelf mee moeten spelen op een competitiedag

Afkoopmogelijkheid:

Voor € 60,00 per jaar kun je je 2 diensten afkopen. Je dient dit direct door te geven op het moment dat de diensten worden opengezet. Dit kan via een mail aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Je zult hierna dan een factuur ontvangen. We hanteren een betalingstermijn van 3 weken. Betaal je niet op tijd dan heeft dit consequenties voor je reserveringen en eventueel je lessen en competitiedeelname. Meer informatie hierover ontvang je in de eerste mail over de diensten. Geef je je afkoopverzoek niet direct door, dan gaan we er van uit dat je jezelf 2 keer inplant.

Peilmoment:

In maart van elk jaar zullen wij een overzicht genereren van leden die nog geen 2 diensten hebben ingepland/gedraaid. Je ontvangt dan een factuur van € 40,00 als je 1 punt hebt of € 80,00 als je 0 punten hebt. We hanteren een betalingstermijn van 3 weken. Betaal je niet op tijd dan heeft dit consequenties voor je reserveringen en eventueel je lessen en competitiedeelname. Deze controle zullen we ook later in het jaar herhalen.

Diensten annuleren of omruilen:

Kun je onverhoopt niet aanwezig zijn op een door jou ingeplande dienst, bekijk dan waar je met iemand kan ruilen. Er is vast iemand te vinden in je speelgroep of competitieteam. Kom je echter niet opdagen, dan heeft dat sancties vanuit het bestuur tot gevolg. Er kan o.a. een boete opgelegd worden van € 50,- per keer dat je niet komt opdagen. We hanteren hierbij een betalingstermijn van 3 weken. Betaal je niet op tijd dan heeft dit consequenties voor je reserveringen en eventueel je lessen en competitiedeelname. In de kantine wordt een lijst bijgehouden, waarop je kunt aangeven dat je bent geweest. D.m.v. inlog op de kassa met je lidnummer kunnen we eventueel controleren of een dienst is gedaan. Als je dienst is afgelopen log je uit. Indien je met 2 leden een dienst draait op hetzelfde moment en 1 inlogt op de kassa, zorg dan dat de ander de lijst aftekent. Let op! Als je een dienst ruilt met een ander lid, zorg er voor dat de juiste namen in het rooster staan aangezien wij alleen via het rooster kunnen nagaan hoe veel diensten de leden gedraaid hebben. Zowel lid als vervanger dienen dit in de clubapp aan te passen.

Extra diensten draaien als invaller:

Je kunt je aanmelden om extra diensten te draaien als er invallers gezocht worden door andere leden. Je ontvangt bij vervanging een vergoeding van € 30,00. Wil je dit doen, meld je dan aan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Aanpassing bedragen voor afkoop:

Het bestuur kan bedragen in dit reglement aanpassen na akkoord van de ALV. Dit reglement hoeft hiervoor niet te worden aangepast.

Vastgesteld in de ALV 2024:


Heb je nog vragen?

Style Selector

Layout Style

Predefined Colors

Background Image